تفاوت پوشینه شورتی و چسبی

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

تفاوت‌های پوشینه شورتی و چسبی

بی‌اختیاری ادرار به معنی ناتوانی در کنترل مثانه و نشتی ادرار به دلیل ضعف عضلات کف لگن بوده و باعث می‌شود فرد مبتلا نیاز مداوم به استفاده از سرویس بهداشتی پیدا کند. اگر ما یا عزیزان‌مان دچار بی‌اختیاری ادرار باشیم، همین نیاز مستمر به استفاده از سرویس بهداشتی باعث می‌شود روند عادی زندگی ما دچار اختلال شود و کم کم از مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، حضور در جمع دوستانه یا خانوادگی و رفتن به مسافرت یا فعالیت‌های ورزشی دلسرد شویم و در نهایت رغبتی به انجام دادن آن‌ها نشان ندهیم. همچنین ممکن است یکی از عزیزان‌مان مبتلا به بی‌اختیاری ادرار باشد و به دلیل شرم و خجالت یا ناآگاهی از شرایط موجود، بیماری را انکار کرده یا حتی در صورت پذیرش، تمایلی به استفاده از پوشینه‌ی بزرگسال نداشته باشد و این مساله را به بحرانی استرس‌زا و لاینحل در زندگی روزمره‌اش تبدیل کند. لازم است بدانیم که بی‌اختیاری ادرار چالشی است که برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید، پس بهتر است با آگاهی درست از آن، زندگی با کیفیت‌تری برای خودمان و عزیزان‌مان ایجاد کنیم. یادمان باشد که با پذیرش این چالش، اقدام به درمان و پیگیری آن و همچنین استفاده از محصولات مرتبط با کنترل بی‌اختیاری ادرار، می‌توانیم به راحتی همچون گذشته، بدون هیچ‌گونه استرس و خجالتی، به فعالیت‌های روزمره‌ خود ادامه دهیم.

پوشینه‌ بی‌اختیاری ادرار ایزی لایف در ۲ نوع چسبی و شورتی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

ویژگی‌های پوشینه‌ی چسبی

  • سازگاری با پوست: پوشینه‌های چسبی با داشتن لایه‌ی رویی کتان، نرم و لطیف بوده و بیشترین میزان سازگاری با پوست را دارند.
  • قابلیت تنظیم و تغییر اندازه‌ی دور کمر: نوار چسب‌های کنار پوشینه قابلیت تنظیم اندازه‌ی متناسب با دور کمر را دارند که به لایه‌ی پرزدار بیرونی پوشینه می‌چسبند و نسبت به اندازه‌ی دور کمر قابل تنظیم هستند، این چسب‌ها با کمی فشار انگشت روی لایه‌ی بیرونی قفل می‌شوند.
  • محافظت از نشت ادرار: پوشینه‌ چسبی به دلیل داشتن لایه‌های محافظ عمودی در دو طرف، بیشترین میزان محافظت در برابر نشت ادرار را دارد.
  • قدرت جذب بالا: لایه‌ی آبی رنگ سطح پوشینه‌ی چسبی، با جذب بالا و انتشار ادرار در سطح پوشینه منجر به ایجاد حس خشکی می‌شود؛ همچنین پودر جاذب و الیاف سلولزی به‌کار رفته در ناحیه مرکزی با جذب سریع مایعات از احساس رطوبت در سطح پوشینه جلوگیری می‌کند.
  • تناسب با آناتومی بدن: کناره‌های کشسان به‌کار رفته در پوشینه‌ی چسبی موجب تناسب بیشتر با فرم بدن و راحتی تحرک می‌شود.

ویژگی‌های پوشینه‌ی شورتی و تفاوت آن با پوشینه چسبی

پوشینه شورتی ایزی لایف، یکی از بهترین گزینه‌ها برای عزیزانی است که با بی‌اختیاری ادرار متوسط مواجه هستند و در عین حال زندگی فعال و اجتماعی دارند. ویژگی‌ها و طراحی منحصر به فرد این پوشینه باعث می‌شود ضمن کنترل بی‌اختیاری ادرار خود، در کمال آسودگی به زندگی اجتماعی و حضور در جمع عزیزان‌مان ادامه دهیم.

هرچند پوشینه‌ شورتی در برخی ویژگی‌ها مانند جذب سریع و بالای ادرار اشتراکاتی با پوشینه‌ی چسبی دارد، اما سهولت استفاده از آن، پاسخگوی نیاز وضعیت ما در طول شبانه‌روز بوده و با طراحی فوق‌العاده خود راحتی ما را بیش از پیش فراهم می‌کند. در اینجا به برخی از ویژگی‌های پوشینه‌ی شورتی پرداخته و به تفاوت‌های آن با پوشینه چسبی اشاره خواهیم کرد.

  • سرعت و قدرت جذب: هرچند پوشینه‌ی چسبی به طور قابل توجهی قدرت و سرعت جذب بالایی دارد، اما پوشینه شورتی به دلیل استفاده از تکنولوژی ناحیه مرکزی دولایه و قدرت جذب بالا، تعداد دفعات تعویض پوشینه را کاهش داده و منجر به حس آرامش، به ویژه در مکان‌های عمومی خواهد شد.
  • محافظت در برابر نشت ادرار: گرچه پوشینه‌ی چسبی با داشتن لایه‌های محافظ عمودی در دو طرف، در برابر نشت ادرار مقاوم است اما پوشینه شورتی با لایه‌های محافظ عمودی دور پا و دور کمر با خاصیت کشسان و ضدآب، میزان جذب بالایی داشته و از نشتی ادرار به بیرون جلوگیری می‌کند.
  • حفظ سلامت پوست: پوشینه چسبی با به‌کارگیری لایه رویی نرمی از جنس کتان با پوست بدن بسیار سازگار است. پوشینه شورتی علاوه بر سازگاری با پوست، به دلیل جذب سریع و بالا مایعات و همچنین انتقال هوا به کمک لایه‌های تنفسی بین پوست و پوشینه، موجب کاهش رطوبت پوست شده و سلامت آن را تضمین می‌کند. این ویژگی پوشینه شورتی منجر به مراقبت از پوست در برابر عرق-سوزی، عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی می‌شود.
  • تحرک آسان: با آنکه پوشینه چسبی متناسب با آناتومی بدن طراحی شده است اما استفاده از پوشینه شورتی می‌تواند بسیار راحت‌تر باشد. طراحی فوق‌العاده پوشینه شورتی به گونه‌ای است که باعث می‌شود تحرک آسانی داشته باشیم و در انجام فعالیت‌های روزمره دچار محدودیت نشویم. کش ۳۶۰ درجه دور کمر یکی از عوامل تاثیرگذار در این راحتی است.
  • طراحی مناسب و تعویض آسان: علاوه بر مزایای گفته شده برای پوشینه شورتی در مقایسه با پوشینه چسبی، پوشینه شورتی با طراحی متناسب با فرم بدن، مشابه لباس زیر بوده و از روی لباس مشخص نیست. همچنین پوشیدن آن بسیار آسان بوده و با پاره کردن دوخت‌های کناری پوشینه و بدون نیاز به درآوردن شلوار، به راحتی می‌توان آن را عوض کرد.
  • دور انداختن آسان پوشینه: ممکن است یکی از عمده دغدغه‌های ما به‌عنوان فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار دور ریزی پوشینه‌ی آلوده پس از تعویض باشد، هرچند پوشینه‌های شورتی فاقد چسب هستند و ساختاری متفاوت با پوشینه‌های چسبی دارند اما نوار چسب تعبیه شده در پشت پوشینه شورتی به جمع کردن و دور انداختن راحت و بدون دغدغه‌ی آن و رعایت بهداشت محیط کمک می‌کند.

سخن پایانی

ابتلا به بی‌اختیاری ادرار ممکن است کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و برخی فعالیت‌های ما را به دلیل شرم، استرس، ناآگاهی و ... محدود کند. آگاهی از این چالش و انتخاب امکانات مناسبی که در این مسیر می‌توانند بر کیفیت زندگی ما تاثیر بگذارند بسیار حائز اهمیت است. پوشینه شورتی ایزی لایف، سری جدیدی از پوشینه‌های بزرگسالان است که نه تنها می‌تواند بی‌اختیاری ادرار ما را مدیریت کند بلکه می‌تواند شرایطی برایمان فراهم کند که همچون گذشته از حضور در کنار عزیزان‌مان لذت ببریم. برای آنکه بیشتر بدانیم مقاله‌ی استفاده از پوشینه‌ی شورتی چه تأثیری بر کیفیت زندگی اجتماعی و شخصی ما می‌گذارد؟ را مطالعه کنیم.

نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*