شست‌وشوی قهرمان زندگی در تخت‌خواب

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

شست‌وشوی قهرمان زندگی در تخت‌خواب (حمام خشک)

مشاهده ویدئوی آموزشی قهرمان زندگی در تخت خواب (حمام خشک)


اگر قهرمان زندگی شما به‌خاطر شرایط جسمانی خود نمی‌تواند از تخت‌خواب خارج شود، می‌توانید هم‌چنان به او کمک کنید تا بدنی تمیز و پاکیزه داشته باشد. برای این کار به این وسایل نیاز خواهید داشت:
  • یک تشت برای آب گرم
  • یک تشت برای آب گرم و شامپو
  • حوله‌های کوچک و بزرگ
  • یک دست لباس تمیز
  • شامپوی مناسب
  • دستمال مرطوب
  • لوسیون

ابتدا برای جلوگیری از خیس شدن رخت‌خواب، یک حوله‌ی بزرگ زیر بدن قهرمان‌تان قرار دهید. سپس یک حوله‌ی بزرگ دیگر روی بدن او بگذارید تا حریم شخصی کافی برای تعویض لباس داشته باشد.

از مواد شوینده‌ی بدن برای شستن سر و صورت قهرمان‌تان استفاده نکنید، چون می‌تواند به پوست او آسیب برساند. برای شست‌وشوی صورت از آب خالی یا شوینده‌ی مناسب بهره بگیرید. ابتدا حوله‌ی خیس آغشته به شوینده را به‌آرامی روی صورت و گردن او بکشید و سپس با یک حوله‌ی خیس آن را پاک کنید. یک اسفنج بزرگ نرم هم می‌تواند همان کار حوله را برای شما انجام دهد. چشم‌ها را حتما با یک دستمال خیس و بدون استفاده از مواد تمیزکننده بشویید. دقت کنید که از مناطقی مثل پشت گوش‌ها و زیر چانه غافل نشوید.

برای شستن موها می‌توانید در حالی که سر قهرمان‌تان در بالاترین قسمت تخت قرار دارد یک سفره‌ی پلاستیکی در زیر سر او قرار دهید و انتهای سفره را درون یک سطل بگذارید تا آب اضافه به داخل آن هدایت شود. سر قهرمان را با کمی آب گرم خیس کنید، موها را با کمی شامپو بشویید و دوباره روی آن آب بگیرید. حالا می‌توانید موها را با یک حوله خشک کنید.

مشابه این کار را با شامپوی مناسب برای دست‌ها و پاها تکرار کنید. حتما زیر بغل‌ها را هم با دقت بشویید زیرا تعریق بیش‌تر این بخش از بدن می‌تواند باعث تجمع باکتری‌ها و ایجاد عفونت شود.

برای شست‌وشوی سایر قسمت‌ها بهتر است که تعویض لباس، شستن و پاک کردن بدن را در زیر حوله‌ای که روی قهرمان‌تان قرار دارد انجام دهید تا حریم شخصی او حفظ شود و احساس شرم‌زدگی کم‌تری داشته باشد.

در مرحله‌ی بعد، کمک کنید تا قهرمان شما بچرخد و بر روی شکم قرار بگیرد و سپس مراحل شست‌وشو را برای پشت بدن او تکرار کنید.

برای بخش‌های میانی پا می‌توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید که می‌توان آن را پس از مصرف دور انداخت.

پس از خشک شدن بدن، دست‌ها و پاها را با لوسیون مناسب ماساژ دهید تا علاوه بر ایجاد حس بهتر، از خشکی و پوسته شدن اندام‌ها جلوگیری شود.

در پایان کار، به قهرمان‌تان کمک کنید تا با صبر و حوصله لباس‌های تمیز خود را به تن کند.

شما را جهت دانستن بیشتر پیرامون مراقبت بهتر از این عزیزان به وب‌سایت ایزی لایف دعوت می‌کنیم.
نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*