مراقبت از سلامت جسمانی خود در حین مراقبت از دیگران

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

مراقبت از سلامت جسمانی خود در حین مراقبت از دیگران

ابرقهرمان‌ها که مراقبت از قهرمان زندگی خود را برعهده گرفته‌اند، در معرض آسیب‌ها و فشارهای گوناگونی قرار دارند. ابرقهرمان‌ها عادت دارند که نیازها و خواسته‌های قهرمان‌شان را در اولویت بگذارند و این مساله می‌تواند باعث کم‌توجهی به زندگی شخصی و در نتیجه تحلیل رفتن جسم و روان فرد مراقب شود. اما اگر شما هم در چنین موقعیتی هستید، می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه آورده‌ایم هم‌چنان خود را سالم و قوی نگه دارید.

غذای سالم بخورید

خودتان را تا جایی که می‌توانید از فست‌فود و غذاهای آماده دور نگه دارید. اگر برای قهرمان‌تان آشپزی می‌کنید، می‌توانید با هم غذا بخورید. اگر فرصتی برای پخت‌وپز ندارید، سعی کنید خوراکی‌های سالم و مغذی (مثل آجیل و خشکبار، میوه‌ی تازه، کره‌ی بادام زمینی و سبزیجات) را بیش‌تر در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

خوب بخوابید

اگر نمی‌توانید خواب منظم داشته باشید، در هر فرصت ممکن اندکی چرت بزنید. خواب کافی بدن و روحیه‌ی شما را کاملا سرزنده نگه می‌دارد.

ورزش و نرمش کنید

۴ تا ۶ بار در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت تا یک ساعت ورزش کنید. ورزش به شما انرژی می‌دهد، از استرس‌تان می‌کاهد و حال شما را بهتر می‌کند. حتا تمرینات ساده‌ی در منزل هم بسیار کمک‌کننده هستند.

از دخانیات، الکل و مواد مخدر دوری کنید

این مواد به‌ظاهر شما را آرام می‌کنند، اما اثر آن‌ها بسیار کوتاه است و در درازمدت آسیب‌های فراوانی برای بدن و سلامتی شما پدید می‌آورند. اگر احساس می‌کنید به این مواد وابستگی پیدا کرده‌اید، حتما با یک مشاور یا پزشک مشورت کنید.

وضعیت سلامت خود را چک کنید

حتا اگر مشکل خاصی هم احساس نمی‌کنید لازم است که چکاپ منظم و معاینه‌های دوره‌ای داشته باشید تا از آسیب‌های جسمی و روانی پیش‌گیری کنید.

زیاد بخندید

بی‌دلیل نیست که می‌گویند خنده بر هر درد بی‌درمان دواست! برنامه‌های تلویزیونی شاد یا فیلم‌های خنده‌دار ببینید و در پی چیزهایی باشد که می‌تواند شما و قهرمان‌تان را با هم بخنداند.

موسیقی گوش کنید

گوش سپردن به موسیقی دلخواه به‌ویژه در کنار قهرمان‌تان می‌تواند ذهن و روان شما را آرام کند و انرژی بیش‌تری برای ادامه‌ی کار در اختیارتان بگذارد.

به خودتان آسیب نزنید

در حین مراقبت از قهرمان زندگی‌تان، مراقب فشارهایی که به بدن‌تان وارد می‌شود باشید و عواملی را که می‌توانند برای شما مشکل ایجاد کنند شناسایی کنید. یکی از معضلات پیش روی ابرقهرمانان عزیز بی‌خوابی است جهت مقابله با بی‌خوابی به راهکارهایی برای مقابله با بی‌خوابی مراقبان در وب‌سایت ایزی لایف مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*