سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

راهکارهای مدیریت بی‌اختیاری ادرار در محل کار

زندگی با بی‌اختیاری ادرار برای افراد فعالی که حضور پر رنگی در جامعه دارند، موضوع چالش برانگیزی است که در صورتی مدیریت اشتباه، می‌تواند زندگی اجتماعی این عزیزان را دچار اختلال کند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که افرادی دچار به بی‌اختیاری ادرار با آن روبرو هستند، مدیریت این عارضه در محل کار است. چرا که بی‌اختیاری ادرار هنگام کار می‌تواند مشکل‌ساز باشد و موقعیت کاری ما را دچار بحران کند. مراجعه مکرر به سرویس بهداشتی هنگام جلسات کاری یا بروز نشتی ادرار در بین همکاران موضوع ناخوشایندی است که می‌توانیم به سادگی آن را مدیریت کنیم. در ادامه به بررسی این راهکار‌ها می‌پردازیم.

مراجعه منظم به سرویس بهداشتی

فواصل زمانی مراجعه به سرویس بهداشتی را کوتاه کنیم. هر ۲ ساعت یک بار به سرویس بهداشتی برویم و منتظر نمانیم تا احساس نیاز فوری به دفع ادرار پیدا کنیم. زمان‌بندی منظم برای مراجعه به سرویس بهداشتی باعث می‌شود شرایط را بهتر کنترل کنیم و مانع بروز نشتی ادرار شویم.

عدم استفاده از نوشیدنی کافئین دار

به یاد داشته باشیم که قبل از جلسات کاری یا در حین جلسات، نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخوریم. نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه، نوعی محرک برای مثانه محسوب می‌شوند و ادرار آور هستند که می‌توانند موجب تشدید بی‌اختیاری ادرار و بروز نشتی ادرار شوند. همچنین نوشیدنی‌های الکلی و گاز دار نیز منجر به تحریک مثانه می‌شوند و باید از مصرف ‌آن‌ها اجتناب کنیم. اما نکته حائز اهمیت این است که به میزان کافی آب بنوشیم چرا که کم آبی بدن خطرناک است. از جمله عوارض کم آبی بدن می‌توان به کاهش کارایی ذهن،‌ احساس خستگی و نیاز به بستری مکرر در بیمارستان اشاره کرد.

همراه داشتن لباس اضافی

همراه داشتن لباس زیر، شلوار و مانتو اضافه در میز کار یا ماشین شخصی‌ باعث می‌شود در زمان بروز نشتی کمتر دچار اضطراب شویم و سریعا لباس‌هایمان را تعویض کنیم. می‌توانیم لباس‌ اضافه، پوشینه بزرگسال تمیز و دستمال کاغذی را در کوله پشتی قرار بدهیم تا در هنگام نیاز به تعویض لباس به راحتی با کوله پشتی‌ خود به سرویس بهداشتی مراجعه کنیم.

استفاده از لباس‌های تیره

لک‌های ناشی از نشتی ادرار کمتر روی لباس‌های تیره مشخص می‌شود به همین خاطر پیشنهاد می‌شود در محیط‌های کاری از لباس‌های تیره استفاده کنیم. همچنین پوشیدن لباس‌های تیره در محل کار، رسمی و رایج است و همکاران‌مان از انتخاب رنگ لباس‌مان متعجب نخواهند شد.

تقویت عضلات کف لگن

یکی از راهکار‌های موثر برای تقویت عضلات کف لگن، انجام تمرینات کگل است. تمرینات کگل شامل انقباض و انبساط عضلات نگهدارنده مثانه است که به افرادی که دچار بی‌اختیاری ادرار استرسی هستند کمک می‌کند تا بهتر وضعیت خود را مدیریت کنند. نکته قابل توجه در مورد این تمرینات این است که می‌توانیم به راحتی آن‌ها را در حالی که پشت میزخود نشسته‌ایم و یا در حال تماس تلفنی هستیم، انجام دهیم.

در میان گذاشتن موضوع با مدیر

ممکن است مراجعه مکرر به سرویس بهداشتی، موقعیت کاری ما را در معرض آسیب قرار دهد و ما را دچار استرس و نگرانی کند. برای مدیریت بهتر این وضعیت، می‌توانیم موضوع را با سرپرست یا مدیر خود در میان بگذاریم. این گفت‌و‌گو موجب درک بهتر ما از سمت همکاران‌مان می‌شود و میزان اضطراب ما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مصرف به موقع دارو‌ها

اگر برای درمان بی‌اختیاری ادرار تحت نظر پزشک هستیم، مصرف به موقع داروهایمان را فراموش نکنیم. چرا که مشغله‌های کاری ممکن است موجب فراموشی ما شود. از همین رو استفاده از برنامه‌های یادآور در موبایل یا کامپیوتر می‌تواند مفید باشد.

حفظ خونسردی

در صورتی که نیاز فوری به دفع ادرار پیدا کردیم و از سرویس بهداشتی فاصله داشتیم، کافیست نفسی عمیق بکشیم، آرامش خود را حفظ کرده، به آرامی بلند شویم و به سمت سرویس بهداشتی حرکت کنیم. چرا که عجله داشتن موجب تشدید احتمال بروز نشتی ادرار می‌شود.

استفاده از پوشینه شورتی ایزی‌لایف

لباس زیر بهداشتی بزرگسال (پوشینه شورتی ایزی لایف ) راهکاری مناسب برای کنترل بی‌اختیاری ادرار در محل کار است و راهی به روشنایی و امید به روی ما باز می‌کند. پوشیدن راحت پوشینه شورتی ایزی‌لایف (مانند لباس زیر) و تعویض آسان با پاره کردن دوخت‌های کناری ویژگی‌های مهمی در ایزی لایف شورتی است که استفاده از این محصول را آسان می‌کند. همچنین کش ۳۶۰ درجه نرم و منعطف در محصول شورتی منجر به تحرک راحت در هنگام استفاده می‌شود. این پوشینه دارای جذب بالا با ناحیه مرکزی دو لایه است و حداکثر محافظت در برابر نشتی ادرار را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهیم در محل کار بدون خجالت و استرس در جلسات حاضر شویم و دغدغه نشتی ادرار نداشته باشیم، می‌توانیم از این محصول استفاده کنیم.

سخن پایانی

بی‌اختیاری ادرار چالشی‌ست که صرف‌نظر از سن و جنسیت ممکن است برای هرکسی اتفاق بیافتد. مدیریت بی‌اختیاری ادرار در محل کار یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند نقش موثری در زندگی اجتماعی‌مان ایفا کند چراکه ممکن است به دلیل نگرانی از وضعیت موجود و شرم و استرس، از مشارکت در فعالیت‌های گروهی اجتناب کنیم. اما آگاهی از راهکارهای کاربردی و استفاده از لباس زیر بهداشتی بزرگسال  کمک می‌کند تا با چالش بی‌اختیاری ادرار در زندگی‌مان راحت‌تر کنار بیاییم و همچون گذشته زندگی فعالی داشته باشیم. تاثیر پوشینه بزرگسال در زندگی افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار غیرقابل انکار است. برای مطالعه بیشتر مقاله ویژگی‌های پوشینه شورتی را در وبسایت ایزی‌لایف مطالعه کنید.
نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*