راهکار‌های مراقبت از سلامت پوست برای افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

راهکار‌های مراقبت از سلامت پوست برای افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار

اغلب عزیزان مبتلا به بی‌اختیای ادرار، با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوند که عارضه پوستی یکی از این چالش‌هاست. عارضه پوستی معمولا با علائمی مانند قرمزی، سوزش و خارش پوست در ناحیه ران‌ها و اندام تناسلی همراه است که ممکن است در اثر به کارگیری روش‌های نادرست کنترل بی‌اختیاری ادرار مثل استفاده از پارچه، نواربهداشتی یا عدم تعویض به موقع پوشینه بزرگسال به وجود ‌آید. احتمال بروز التهابات پوستی، در افراد سالمند بیشتر است چراکه این عزیزان بافت‌های پوستی حساس و شکننده‌تری دارند. در ادامه با انواع ضایعه‌های پوستی در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار و راهکارهایی برای پیشگیری از این عارضه آشنا می‌شویم.

عارضه پوستی در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار چیست؟

عارضه پوستی در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار حالتی است که در آن پوست نواحی تناسلی و اطراف آن، دچار تغییرات قابل توجه در بافت یا رنگ می‌شود. در واقع دانه‌های پوستی (Skin Rash) که دچار این تغییرات می‌شوند نوعی ضایعه پوستی هستند که می‌توانند شکل‌های متفاوتی داشته باشند. این عارضه ممکن است به صورت بخش‌های خشک، مرطوب، برجسته، صاف یا تاول روی پوست دیده شود و با درد یا خارش همراه باشد. عارضه‌های پوستی در عزیزان دچار بی‌اختیاری ادرار، معمولا در ناحیه تناسلی، ران‌ها، باسن و حتی بالاتر از باسن بروز پیدا می‌کند.

دلایل بروز عوارض پوستی در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار چیست؟

اصلی‌ترین دلیل بروز عوارض پوستی در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار، مرطوب ماندن پوست در اثر استفاده طولانی مدت از پوشینه بزرگسال مرطوب است. البته بروز عوارض پوستی می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد که عبارتند از:
  • تماس بیش از حد پوست با پوشینه بزرگسال و بروز حساسیت در افراد با پوست‌های حساس
  • واکنش‌های آلرژیک در اثر حساسیت به رنگ‌ها، عطرها یا مواد تشکیل‌دهنده پوشینه‌های بی‌اختیاری ادرار
  • کاندیدیازیس (بروز نوعی عفونت قارچی در اثر گرما و رطوبت در ناحیه مورد نظر)
  • عفونت‌های قارچی و باکتریایی
دلایل بروز عوارض پوستی بسته به میزان PH پوست و حساسیت پوستی افراد می‌تواند متفاوت باشد. اما خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که می‌توانیم با به کار بردن آن‌ها سلامت پوست‌مان را تضمین کنیم.

راهکار‌های پیشنهادی برای حفظ سلامت پوست در افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار

استفاده از لباس‌های نخی

بهتر است برای فعایت‌های روزانه و ورزش از لباس‌های نخی گشاد استفاده کنیم، چراکه تعریق منجر به خشکی و خارش پوست می‌شود. همچنین لباس‌های نخی به راحتی جریان هوا را عبور می‌دهند و تشدید عارضه‌‌های پوستی را به حداقل می‌رسد. علاوه بر این، دوش گرفتن بعد از فعالیت‌های روزانه از تحریک پوست جلوگیری می‌کند.

عدم استفاده از پوشینه معطر

عارضه پوستی اغلب در اثر استفاده طولانی مدت از پوشینه معطر یا مرطوب بروز پیدا می‌کند. مواد شیمیایی موجود در پوشینه معطر باعث خشک شدن پوست ما و التهابات پوستی می‌شود به همین خاطر بهتر است از انواع پوشینه‌های معطر استفاده نکنیم.

استفاده از روغن نارگیل

می‌توانیم از روغن نارگیل برای مرطوب کردن و جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنیم این روغن برای انواع پوست مناسب است.

رعایت بهداشت فردی

لازم است پس از تعویض پوشینه بزرگسال، ناحیه تناسلی را به خوبی شست‌وشو دهیم تا از تماس ادرار با پوست بدنمان جلوگیری کنیم. همچنین حمام آب گرم یکی از بهترین راهکارها برای حفظ سلامت پوست است چراکه از گسترش عفونت‌های پوستی و آلرژی جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانیم از اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به آب گرم حمام برای تسکین قرمزی و سوزش پوست استفاده کنیم.

نوشیدن آب کافی و تغذیه سالم

نوشیدن آب به میزان کافی مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود پس بهتر است از کم آبی بدن جلوگیری کنیم و روزی ۷-۸ لیوان آب بنوشیم. علاوه بر این، رژیم غذایی سالم و مقوی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

استفاده از پوشینه شورتی ایزی‌لایف

انتخاب پوشینه بزرگسال مناسب بی‌اختیاری ادرار، راهکار کارآمدی در زندگی فرد دارای بی‌اختیاری ادرار است. پوشینه شورتی ایزی لایف، محصولی باکیفیت برای افرادیست که همواره به دنبال تجربه زندگی با سرزندگی هستند. این پوشینه طراحی منحصر به فردی دارد و الیاف سلولزی به کار رفته در تولید پوشینه شورتی، از جنسی است که جریان هوا را از خود عبور داده و باعث کاهش رطوبت سطح پوست می‌شود. از طرفی استفاده از تکنولوژی لایه مرکزی دو لایه در ایزی لایف شورتی باعث جذب بالای این محصول شده و از بروز نشتی ادرار جلوگیری می‌کند.

تعویض به موقع پوشینه بزرگسال

پوشینه شورتی‌ ایزی‌لایف را هر ۳ الی ۴ ساعت تعویض کنیم و از پوشینه مرطوب برای مدت زمان طولانی استفاده نکنیم . در هنگام تعویض پوشینه بعد از شست‌و‌شو اجازه دهیم ناحیه مورد نظر به خوبی خشک شود چرا که رطوبت مداوم پوست منجر به عفونت، آلرژی و تحریک شدید می‌شود.

استفاده از سایز مناسب پوشینه شورتی

پوشینه شورتی ایزی‌لایف در سایز‌های مختلفی برای افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار طراحی شده‌است که به ما کمک می‌کند انتخاب مناسبی داشته باشیم. سایز پوشینه شورتی در جلوگیری از بروز عارضه پوستی بسیار حائز اهمیت است. اگر پوشینه تنگ باشد می‌تواند موجب تحریک پوست شود.

سخن پایانی

بی‌اختیاری ادرار می‌تواند روند طبیعی زندگی را دستخوش تغییراتی‌ کرده و چالش‌های بسیاری ایجاد کند. ابتلا به عارضه پوستی در اثر بی‌اختیاری ادرار یکی از چالش‌هایی‌ست که می‌توانیم با افزایش آگاهی و به کارگیری راهکارهای اصولی از ابتلا به آن جلوگیری کنیم. رعایت بهداشت فردی، استفاده از روغن‌های التیام‌بخش پوست، انتخاب پوشینه مناسب با سایز متناسب و تعویض به موقع آن از جمله این راهکارهاست. پوشینه شورتی ایزی لایف، انتخابی مناسب برای کسانی‌ست که به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند. برای آشنایی با ویژگی‌های پوشینه شورتی ایزی لایف به مقاله آن در وب‌سایت ایزی لایف مراجعه کنیم.
نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*