بی‌اختیاری ادرار و دوچرخه سواری

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

پوشینه شورتی و دوچرخه سواری با سرزندگی

دوچرخه سواری، ورزش مفیدی است که می‌توانیم آن را در برنامه روزانه خود قرار بدهیم و از پدال زدن در هوای آزاد لذت ببریم، حتی می‌توان از دوچرخه برای طی کردن مسیرهای کوتاه و رفتن به مقصدهایی مثل سوپر مارکت و پارک استفاده کرد. با این حال برخی از ما به دلیل ابتلا به بی‌اختیاری ادرار و نگرانی از چالش‌‌های آن از این ورزش سرگرم کننده کناره‌گیری می‌کنیم. در ادامه این مطلب، خواهیم گفت که چطور با وجود بی‌اختیاری ادرار نیز می‌توان از دوچرخه سواری لذت برد.

آیا می‌توان با وجود بی‌اختیاری ادرار، دوچرخه‌ سواری کرد؟

متاسفانه بسیاری از افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار ، ورزش یا دوچرخه سواری را از زندگی‌شان حذف می‌کنند. معمولا نگرانی فرد دارای بی‌اختیاری ادرار این است که در حین پدال زدن دچار مشکلاتی از قبیل نشتی ادرار و عرق سوختگی شود یا به مکان مناسبی برای تعویض پوشینه دسترسی پیدا نکند. خوشبختانه با استفاده از محصولات و راهکارهای مناسب می‌توان چالش‌‌های بی‌اختیاری ادرار در حین دوچرخه ‌سواری را مدیریت کرد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانیم در این خصوص انجام دهیم، استفاده از پوشینه‌ی شورتی است. پوشینه شورتی برای افراد فعالی که می‌خواهند با سرزندگی به مسیر زندگی خود ادامه دهند، مناسب است. در ادامه با ویژگی‌های پوشینه شورتی ایزی لایف و نقش آن‌ها در آسان کردن دوچرخه سواری آشنا می‌شویم.

ویژگی‌های کارآمد پوشینه شورتی ایزی لایف برای دوچرخه سواری

محصول شورتی ایزی لایف دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که آن را برای استفاده در هنگام دوچرخه سواری، مناسب می‌سازد:

جذب بالا:

پوشینه‌های بزرگسال با جذب بالا باعث می‌شوند تا نیاز به تعویض پوشینه به حداقل برسد. بنابراین با استفاده از ایزی لایف شورتی می‌توانیم مدت زمان طولانی‌تری را به دور از دغدغه‌ی تعویض پوشینه یا بروز نشتی ادرار رکاب بزنیم.

لایه‌های تنفسی:

عرق کردن در زمان تحرک بدنی، واکنش طبیعی بدن همه‌ی ماست اما گاهی استفاده از پوشینه نامناسب در هنگام ورزش باعث بروز عرق سوختگی می‌شود. به ویژه در زمان دوچرخه سواری که مدت زیادی بدن‌مان با زین دوچرخه در تماس است. ایزی لایف شورتی با استفاده از لایه‌های تنفسی، رطوبت سطح پوست را کاهش داده و مانع از بروز مشکلات پوستی در اثر تحرک و فعالیت می‌شود.

کش ۳۶۰ درجه دور کمر:

یکی از بارزترین تفاوت‌های پوشینه‌ی شورتی با محصول چسبی در شیوه‌ی فیکس شدن آن روی بدن است. دور کمر کشسان نرم و منعطف در پوشینه شورتی ایزی لایف باعث شده تا فرد مصرف کننده تحرک راحتی داشته باشد. این ویژگی در کنار طراحی آناتومیک (متناسب با فرم بدن) به ما اجازه می‌دهد تا به راحتی پاها را برای پدال زدن تکان داده و از دوچرخه سواری لذت ببریم.

تعویض و دوراندازی آسان:

بعضی از ما دوچرخه سواری را به شکلی حرفه‌ای‌تر دنبال می‌کنیم و ساعت‌های بیشتری را به انجام این ورزش اختصاص می‌دهیم. اگر جزء این دسته از افراد هستیم ممکن است در طی مسیر دوچرخه سواری به تعویض پوشینه نیاز پیدا کنیم. محصول شورتی ایزی لایف با پاره کردن دوخت‌های کناری به راحتی از بدن خارج شده و تعویض می‌شود. همچنین چسب آبی رنگ پشت محصول، جمع کردن و دور انداختن پوشینه استفاده شده را آسان کرده است.

چالش‌های مرتبط با بی‌اختیاری ادرار و دوچرخه سواری

دوچرخه سواری غیر اصولی ممکن است ناحیه تناسلی یا عضلات کف لگن ما را تحت فشار قرار داده و مشکل بی‌اختیاری ادرار‌ را تشدید کند. اگر در هنگام دوچرخه سواری علائمی همچون بی‌حسی و حساسیت‌های پوستی در ناحیه تناسلی یا احساس درد در عضلات کف لگن را داشتیم بهتر است این موضوع را با متخصص تربیت بدنی یا پزشک‌مان مطرح کنیم تا با دریافت آموزش‌ و رعایت نکات لازم، بتوانیم مجددا دوچرخه سواری را به طور صحیح دنبال کنیم.

راهکارهای مدیریت بی‌اختیاری ادرار در هنگام دوچرخه سواری

برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار در طول مسیر دوچرخه سواری و همینطور جلوگیری از صدمه زدن به عضلات کف لگن یا تحت فشار قرار گرفتن آن، راهکارهایی توصیه می‌شود:

۱- حفظ تناسب دوچرخه

تنظیم درست زین دوچرخه و فرمان آن، نکته‌ی حائز اهمیتی است. چرا که افزایش فشار روی ناحیه دستگاه تناسلی و عضلات کف لگن باعث تحریک مثانه و تشدید نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار می‌شود. بهتر است برای کاهش فشار روی بدن، فرمان دوچرخه را به سمت بالا و روبروی خود تنظیم کرده و از دوچرخه‌هایی با زین‌های بزرگتر استفاده کنیم.

۲- توقف در مسیر

گاهی برای رفع فشار از روی بدن، چند دقیقه‌ای در مسیر توقف کنیم و کمی استراحت کنیم. همچنین در صورتی که دوچرخه سوار حرفه‌ای هستیم، می‌توانیم هر از چند گاهی بدن‌مان را برای چند ثانیه از روی زین بلند کنیم.

۳- انجام تمرینات کگل

انجام تمرینات کگل، یکی از موثرترین روش‌ها برای تقویت عضلات کف لگن و مدیریت بی‌اختیاری ادرار محسوب می‌شود. انجام مرتب تمرینات کگل ، به ما در کنترل چالش‌های بی‌اختیاری ادرار در زمان ورزش و دوچرخه سواری کمک می‌کند.

سخن پایانی

برخی از افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار به دلیل نگرانی از بروز نشتی ادرار یا سایر چالش‌های این عارضه از فعالیت‌های بدنی دلچسبی مثل دوچرخه سواری دوری می‌کنند. اما راهکارهایی برای مدیریت این عارضه در حین دوچرخه سواری وجود دارد. استفاده از پوشینه شورتی ‌ایزی لایف با ویژگی‌های منحصر به فردی مثل تحرک راحت و جذب بالا از جمله ایده‌آل‌ترین این راهکارها است. برای مطالعه بیشتر در مورد اثرات مثبت استفاده از پوشینه شورتی در زندگی خود یا عزیزان‌مان به بلاگ تاثیرات پوشینه شورتی بر کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی در وب سایت ایزی لایف مراجعه کنید
نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*