باور‌های غلط در مورد خانه سالمندان

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

خانه سالمندان و باور‌های غلط در مورد آن

در نظر گرفتن خانه سالمندان تصمیم ساده‌ای نیست و معمولا با احساساتی مثل حس گناه، ناراحتی، ناامیدی و عصبانیت همراه است. دید منفی اکثریت جامعه نسبت به خانه سالمندان و ترس از قضاوت شدن توسط دیگران، دلیل دیگری برای افزایش نگرانی‌های ماست. در نهایت فرآیند تصمیم‌گیری برای انتقال قهرمان‌ زندگی‌ به خانه سالمندان بسیار استرس‌زا می‌شود اما با افزایش آگاهی در مورد مراکز مراقبت از سالمندان می‌توانیم ترس خودمان را کاهش دهیم و بهترین تصمیم ممکن را برای قهرمان و اعضای خانواده‌مان بگیریم.

باور‌های غلط در مورد خانه سالمندان

اگر نتوانیم از قهرمان‌مان در خانه نگهداری کنیم پس استفاده از خانه سالمندان تنها گزینه است.

امروزه گزینه‌های زیادی برای مراقبت از سالمند ما در خانه وجود دارد. از افرادی که سرویس‌های بهداشتی و خدمات منزل ارائه می‌دهند تا پرستاران و کادر درمانی که خدمات داخل منزل را برای ما و قهرمان‌مان فراهم می‌کنند. در واقع استفاده از مراکز نگهداری سالمندان، یکی از راهکارها است.

خانه‌ی سالمندان برای افرادی است که خانواده‌شان به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.

در بسیاری از فرهنگ‌ها، فرزندان مراقبت از قهرمان‌ها را وظیفه خود می‌دانند، با این حال، در دنیای امروز بسیاری از خانواده‌ها دور از هم زندگی می‌کنند و حقیقت این است که نگهداری از سالدارانی که از بیماری‌های مزمن مثل آلزایمر و دیابت دارند، به راحتی امکان‌پذیر نیست و حتی ممکن است باعث ناراحتی یا اذیت شدن قهرمان‌مان شود. در نظر گرفتن خانه‌ی سالمندان برای اعضای مسن خانواده‌مان به این معنی نیست که به آن‌ها اهمیت نمی‌دهیم. زمانی که نمی‌توانیم مراقبت‌هایی که قهرمان عزیزمان احتیاج دارد را انجام دهیم، تصمیم معقولانه این است که مکانی را پیدا کنیم که نیازهای‌ عزیزمان را برطرف کند.

خانه های سالمندان ضعیف اداره می‌شوند و مراقبت ‌های نامناسبی را ارائه می‌دهند.

انجام تحقیقات و مراجعه حضوری در زمان انتخاب یک مرکز نگهداری و بازدید مکرر پس از انتخاب آن بسیار مهم است. اما گفتن اینکه همه‌ی خانه‌های سالمندان خدمات نامناسبی ارائه می‌دهند درست نیست. جمع‌آوری اطلاعات دقیق همراه با صبر و حوصله می‌تواند به ما در تصمیم گیری درست کمک کند.

فرستادن قهرمان‌ها به خانه سالمندان به این معنی است که هرگز آنجا را ترک نخواهند کرد.

گاهی اوقات بیماری قهرمان زندگی ما به حدی پیشرفت می‌کند که تا پایان عمر نیاز به مراقبت‌های پزشکی و شبانه‌روزی دارد. با این حال تعداد زیادی از سالمندان، پس از تجربه‌ی یک دوره بیماری و زندگی در خانه سالمندان، بهبود پیدا می‌کنند و می‌توانند به خانه برگردند.

توصیه‌هایی درباره خانه سالمندان

مشارکت قهرمان ما در کلیه مراحل انتقال به خانه سالمندان بسیار مهم است. بهتر است در صورت امکان سالمندمان را در هنگام بازدید و انتخاب خانه سالمندان همراه خود ببریم و نظر او را هم جویا شویم. همچنین پس از انتخاب محل مناسب، از او بخواهیم در نحوه‌ی چیدمان اتاق و وسایلی که قرار است همراه خود ببرد اظهار نظر کند.

با قهرمان‌مان در مورد زندگی در خانه سالمندان صحبت کنیم و به او اطمینان دهیم که تنهایش نخواهیم گذاشت. از سالمند عزیزمان بخواهیم که با وجود محدودیت‌ها، دلسرد نشود و خودش هم برای حفظ روابط با دوستان و اعضای خانواده‌اش تلاش کند.

دیدارهای زود به زود با سالمندمان باعث می‌شود که حس نکند از خاطر ما فراموش شده است. حتی اگر از نظر جغرافیایی از هم دور هستیم، می‌توانیم با استفاده از تلفن و اینترنت روابط خودمان را حفظ کنیم و قهرمان‌مان را در جریان زندگی‌مان قرار دهیم به این ترتیب از ایجاد احساس دورافتادگی در او جلوگیری خواهیم کرد.

ما مراقبین حتی در زمانی که قهرمان‌مان در خانه سالمندان به سر می‌برد همچنان وظایفی به عهده داریم. باید به شیوه‌ی نگهداری از عزیزمان نظارت داشته باشیم چراکه ما سالمندمان را بهتر از هر شخص دیگری می‌شناسیم و با او صمیمی‌تر از کادر مراقبت هستیم. بهتر است در مورد نشانه‌های بیماری‌های مختلف مثل بی‌اختیاری ادرارکه ممکن است صحبت کردن در مورد آن با غریبه‌ها برای سالمندان سخت باشد، آگاهی داشته باشیم تا در صورتی که متوجه تغییرات در خلق و‌خو یا بدن قهرمان زندگی‌مان شدیم با مدیریت به موقع مشکل و پیشنهاد استفاده از پوشک بزرگسالان از عزیزمان محافظت کنیم.

موارد قابل توجه در انتخاب خانه سالمندان

می‌توانیم از چک لیست زیر برای انتخاب مناسب‌ترین مکان برای قهرمان زندگی خود استفاده کنیم:

  • بررسی کیفیت غذا
  • بررسی بهداشت محیط
  • بررسی فعالیت‌های ورزشی و سرگرم‌کننده
  • بررسی نیروی متخصص
  • و بررسی امکانات پزشکی و چکاپ‌های دوره‌ای

سخن پایانی

ممکن است مدت‌ها به انتقال قهرمان‌مان به مراکز نگهداری از سالمندان فکر کرده یا در اثر یک بیماری ناگهانی مثل سکته، تصمیم به انتقال سالمند عزیزمان گرفته باشیم. در هر صورت با بررسی دقیق گزینه‌ها از نظر محل، مراقبت‌های پزشکی، احتیاجات مالی و ... می‌توانیم برای خودمان، قهرمان زندگی‌مان و سایر اعضای خانواده بهترین تصمیم ممکن را بگیریم. در نظر داشته باشیم که توانایی‌های ما بسیار محدود است و واقع بین بودن در امر مراقبت، بهترین شرایط را برای قهرمان زندگی ما فراهم می‌کند. مراقبت شبانه‌روزی از سالمندان و عدم توجه به نیاز‌های خود، می‌تواند منجر به خستگی و فرسودگی در ما ابرقهرمان‌ها شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله فرسودگی شغلی را در وب‌سایت ایزی لایف مطالعه کنیم.

نظرات کاربران
علی
پاسخ

ممنون.


    ایزی لایف
    پاسخ

    علی عزیز، از همراهی‌تون ممنونیم


ثبت نظر

نام*

ایمیل*