مراجعه به پزشک برای بی‌اختیاری‌ ادرار

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

مراجعه به پزشک برای بی‌اختیاری‌ ادرار

آمارها می‌گویند که نزدیک به ۷۰ درصد از افرادی که بی ‌اختیاری‌ ادرار دارند هیچ تلاشی برای درمان و کمک گرفتن از متخصصان نمی‌کنند۱؛ در حالی که اگر نشانه‌های بی‌اختیاری‌ مرتبا برای شما یا قهرمان زندگی‌تان رخ می‌دهد و بر کیفیت زندگی شما تاثیر منفی گذاشته، مشاوره خواستن از پزشک کاملا ضروری است، زیرا رها کردن بی‌اختیاری ادرار‌ به حال خود می‌تواند مشکل را بدتر کند و گرفتاری‌های تازه‌ای پیش بیاورد.

با توجه به این که بی‌اختیاری ادرار خیلی اوقات ریشه در ناتوانی عضلات مثانه و مشکلات مجاری ادرار دارد، بهتر است به‌عنوان اولین قدم از پزشک متخصص مجاری ادرار (اورولوژیست) کمک بگیرید. خانم‌ها می‌توانند از یک متخصص زنان هم راهنمایی بخواهند. اگر علت بی‌اختیاری ادرار برای شما روشن است و دلیلی مثل سکته‌ی مغزی یا پروستات (در آقایان) دارد لازم است که به پزشک متخصص مربوط به آن بیماری مراجعه کنید.

گاهی اوقات پزشک شما برای رفع مشکل‌تان درمان‌های دارویی تجویز می‌کند که می‌تواند کمک بزرگی برای کنترل بی‌اختیاری‌ فوریتی باشند. اما در مورد بی‌اختیاری‌ استرسی، اگر تمرینات تقویت‌کننده‌ی عضلات جواب‌گو نباشند ( تمرینات کِگل برای بی‌اختیاری ادرار)، ممکن است در مواردی نیاز به عمل جراحی باشد. در عین حال باید توجه کرد که تمرینات فیزیکی، دارو و جراحی همیشه نمی‌توانند مشکل بی‌اختیاری‌ را برطرف کنند. به خاطر همین هم هست که کمک‌های جانبی برای خیلی‌ها ضروری است. این کمک‌های جانبی انواع مختلفی دارند، اما رایج‌ترین آن‌ها محصولاتی است که برای جذب ادرار طراحی شده‌اند.

  1. Continence Foundation of Australia – http://www.continence.org.au/pages/key-statistics.html
نظرات کاربران

عالی


    ایزی لایف
    پاسخ

    امیر عزیز از همراهی‌تون ممنونیم


ثبت نظر

نام*

ایمیل*