تشویق فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار برای استفاده از پوشینه بزرگسال

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

تشویق فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار برای استفاده از پوشینه بزرگسال

نشتی و بی‌اختیاری ادرار، عارضه‌ای رایج است که در هر فرد و در هر سنی ممکن است اتفاق بیافتد. البته درصد قابل توجه‌ای از افرادی که بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند، سالمندان هستند. با این حال، خبر خوب این است که امکاناتی همچون پوشک بزرگسال می‌تواند راهکاری ساده و بهداشتی باشد و کیفیت زندگی فرد مبتلا را در این شرایط بهبود ببخشد.

با آنکه پوشینه بزرگسال انتخابی مناسب برای زنان و مردان بوده و به راحتی قابل دسترس است بسیاری از افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار از استفاده از این محصول خجالت می‌کشند و در برابر آن مقاومت می‌کنند. لازم است بدانیم که راضی کردن فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار به استفاده از پوشینه بزرگسال برای مراقبین و پزشکان همیشه یک چالش بوده.، با این وجود نباید با دیدن مقاومت این عزیزان در مقابل استفاده از محصولات بی‌اختیاری ادرار نا‌امید شویم و سعی کنیم با صبوری پیشه کردن و زمان دادن به بیماران‌مان فرصتی برای زندگی اجتماعی بهتر به آن‌ها بدهیم.

چه افرادی از پوشینه بزرگسال استفاده می‌کنند؟

مشکلات مثانه و عوارض آن مثل نشتی یا بی‌اختیاری ادرار می‌تواند در اثر بیماری‌های مختلف یا شرایط پزشکی خاص به صورت موقت یا همیشگی در افراد ظاهر شود. در ادامه به برخی از این موارد که شایع‌تر هستند، اشاره می‌کنیم:

معلولیت‌های جسمی و حرکتی: اختلال در پیام‌رسانی اعصاب و هماهنگی عصب و عضله باعث می‌شود که افراد دچار ضایعه نخاعی، توانایی کنترل مثانه خود را از دست بدهند. همچنین برای کودکان عزیزی که در اثر حادثه یا به صورت مادرزادی دچار معلولیت جسمی هستند و در استفاده از پوشک بچه محدودیت سایز دارند نیز می‌توانیم از گزینه‌ی پوشینه‌ بزرگسال سایز کوچک (s) استفاده کنیم.

ضعف عضلات کف لگن: عضلات کف لگن از مثانه پشتیبانی می‌کنند و ممکن است در اثر عوامل گوناگونی مانند بارداری و زایمان، اضافه وزن، جراحی‌پروستات،یبوست‌های مزمن و افزایش سن تحت فشار قرار بگیرد و منجر به بی‌اختیاری ادرار در فرد شوند. برای تقویت عضلات کف لگن تمرینات کگل پیشنهاد می‌شود که روش انجام آن در خانم‌ها و آقایان متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر ویدئوتمرینات کگل در زنان وتمرینات کگل در مردان را مشاهده کنید.

بیماری‌ها: برخی از بیماری‌های خاص مانند دیابت و اختلالات عصبی مثل پارکینسون، آلزایمر و ام اس(MS) می‌توانند زمینه‌ساز بی‌اختیاری ادرار شوند.

جنسیت: زنان بیش‌تر در معرض ابتلا به بی‌اختیاری‌ استرسی هستند. بارداری و زایمان مکرر، یائسگی و ویژگی‌های طبیعی بدن زنان از جمله مسائل تاثیرگذار بر بی‌اختیاری‌ ادرار است.

چرا سالمندان با استفاده از پوشینه مشکل دارند؟

طبیعی است که شروع به استفاده از پوشینه بزرگسال برای هیچ کس راحت نیست و بعضا یادآوری ارتباط آن با دوران کودکی باعث بروز احساسی ناخوشایند در فرد بالغ می‌شود. همچنین پذیرفتن فرا رسیدن دوران پیری و اثرات همراه با آن کار آسانی نیست. ابتلا به بیماری‌های مختلف و قبول کردن محتاج بودن به مراقبت دیگران برای قهرمان‌های ما بسیار دشوار است. همچنین برخی از سالمندانی که دچار بی‌اختیاری ادرار هستند در برابر انجام مراقبت‌های پزشکی برای بهبود شرایط و مشکلات مربوط به بی‌اختیاری ادرار نیز مقاومت می‌کنند. در واقع این إحساس خجالت و شرمندگی همراه با از دست دادن کنترل بدن باعث مقاومت فرد می‌شود. ما ابرقهرمان‌ها برای این که بتوانیم به عزیزان‌مان کمک کنیم باید در اولین قدم، آن‌ها و احساست‌شان را درک کنیم و سپس با انتخاب زمان، مکان و لحنی مناسب با سالمندانمان در این مورد صحبت کنیم.

مراحل تشویق بزرگسالان به استفاده از پوشینه

چندین راهکار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانیم عزیزان‌مان را به استفاده از پوشینه ترغیب کنیم :

  • استفاده از کلمات و عبارت‌های مناسب: قدرت زبان و تاثیری که کلمات بر اطرافیان ما دارند را دست کم نگیریم. سعی کنیم واژه‌ پوشک بزرگسال را به کار نبریم چرا که این اصطلاح افراد را به یاد محصولات کودکان می‌اندازد. به جای آن می‌توانیم از واژه پوشینه بزرگسال یا حتی نام برند یعنی ایزی لایف استفاده کنیم و برای کاهش سنگینی محیط،، شوخی‌های اندک و به‌جایی به کار ببریم. با حساسیت در انتخاب کلمات و داشتن لحنی محترمانه و در عین حال صمیمی می‌توانیم راحت‌تر عزیزان‌مان را متقاعد کنیم.
  • صحبت کردن در مورد تجربه‌ی دیگران: در نظر داشته باشیم که هنگام صحبت کردن با قهرمان‌مان، به جنبه‌های مثبت محصولات بی‌اختیاری ادرار و تاثیر آن در کیفیت زندگی او و اطرافیانش تاکید کنیم. برای او مثال‌هایی از پیامدهای استفاده نکردن از این محصولات مثل بوی بد، عفونت‌ و زخم‌های پوستی بزنیم و برایش توضیح دهیم که در صورت استفاده از پوشینه، ما هم می‌توانیم مراقبت باکیفیت‌تری از او داشته باشیم. همچنین از افرادی که موقعیت مشابه با او را تجربه کرده‌اند و مزایایی که استفاده از پوشینه برای آن‌ها به همراه داشته صحبت کنیم تا احساسات منفی عزیزمان نسبت به این موضوع کاهش پیدا کند.
  • مراجعه به پزشک: از یک پزشک کمک بخواهیم تا در مورد زندگی با بی‌اختیاری ادرار و علت‌های آن با قهرمان ما صحبت کند. وقتی یک فرد متخصص استفاده از محصولات بی‌اختیاری ادرار را توصیه می‌کند احتمال این که فرد این پیشنهاد را بپذیرد بیشتر می‌شود، به ویژه در نسل قدیمی و سالمندان عزیز که احترام خاصی برای پزشکان قائل هستند و توصیه‌های آن‌ها را جدی‌تر می‌گیرند.
  • کمک گرفتن از خانواده و دوستان: اگر ابرقهرمانی هستیم که از شخصی خارج از خانواده خود مراقبت می‌کنیم، می‌توانیم از اعضای خانواده و دوستان خود کمک بگیریم تا در این مورد با او صحبت کنند. همان‌طور که قبلا گفته شد تاثیر هم صحبتی با فردی که قبلا این مراحل را گذرانده به مراتب بیشتر است.
  • استفاده‌ی به صورت آزمایشی: بعد از صحبت کردن در مورد اهمیت کنترل بی‌اختیاری ادرار، نوبت آن می‌رسد که یک قدم جلوتر برویم و از فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار خواهش کنیم تا یک روز آزمایشی از پوشینه‌ استفاده کند. در این مرحله باید اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهیم و با استفاده از نمودار‌های سایزبندی که محصولات کنترل بی‌اختیاری ادرار ارائه می‌دهند، محصول مناسب را تهیه کنیم. اطمینان داشته باشیم که بعد از یک روز استفاده از این محصولات، بیمار تجربه‌ی بسیار خوبی خواهد داشت و حاضر به استفاده شبانه‌روزی از پوشینه می‌شود. برای آگاهی از انتخاب سایز مناسب پوشینه بزرگسال مقاله آن را مطالعه کنیم.

سخن پایانی

تاثیر پوشینه بزرگسال در زندگی افراد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار غیرقابل انکار است. به همین خاطر، حتی زمانی که قهرمان ما نسبت به استفاده از محصولات بی‌اختیاری ادرار مقاومت می‌کند باید با صحبت مودبانه و اشاره به فواید استفاده از این محصولات، آن‌ها را متقاعد کنیم. مطمعناً، مواجه با این مسئله برای سالمندان مشکل‌تر خواهد بود و این وظیفه‌ی ماست تا با صحبت کردن و ارائه دلایل قانع کننده، این عزیزان را در این راه همراهی کنیم. برای آنکه قهرمان ما به استفاده از این محصولات ترغیب شود باید اطمینان حاصل کنیم که در اولین استفاده از پوشینه احساس راحتی کامل و تجربه‌ی خوبی داشته باشد. مقاله مکالمه مناسب با پزشک درباره بی‌اختیاری ادرارمی‌تواند آگاهی ما را در این زمینه بیشتر کند، این مطلب را در وب‌سایت ایزی لایف را مطالعه کنیم.

نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*