خواب شبانه راحت با انتخاب پوشینه بی‌اختیاری ادرار مناسب

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

خواب شبانه راحت با انتخاب پوشینه بی‌اختیاری ادرار مناسب

اهمیت خواب کافی و باکیفیت شبانه بر هیچ کدام از ما پوشیده نیست. اختلال در خواب یا کم خوابی به سلامتی ما لطمه زده و باعث خستگی مداوم در طول روز می‌شود. همچنین نداشتن خواب شبانه راحت، سیستم ایمنی بدن‌ را تضعیف کرده و منجر به مشکلاتی مانند افزایش وزن و ضعف حافظه خواهد شد. بنابراین اگر در طول شب نشانه‌هایی از بی‌اختیاری ادرار مانند بروز نشتی ادرار ، مرطوب شدن رخت‌خواب و مراجعه مکرر به سرویس بهداشتی را تجربه می‌کنیم، لازم است هر چه سریع‌تر، علت اصلی آن را تشخیص داده و با راهکارهای مناسب این عارضه را کنترل کنیم. به خاطر داشته باشیم که تکرار چنین پیشامدهایی بر الگوی خواب‌مان تأثیر منفی گذاشته و در طولانی مدت اثرات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.به‌طور طبیعی، در طول شب میزان ادرار در بدن کاهش می‌یابد، به این جهت است که می‌توانیم بدون نیاز به مراجعه به سرویس بهداشتی خواب راحتی داشته باشیم. البته که بیدار شدن و مراجعه به سرویس بهداشتی در نیمه‌های شب، امری غیر‌معمول نیست، با این حال اگر ادرارمان پیش از رسیدن به سرویس بهداشتی سرریز شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به بی‌اختیاری ادرار باشد. عدم کنترل بی‌اختیاری ادرار در طول شب و نیاز مکرر به تعویض لباس‌ها و رخت‌خواب نه تنها آزار‌دهنده است، بلکه زندگی اجتماعی‌مان را تحت کنترل خود در آورده و ما را از رفتن به مسافرت یا ماندن در خانه عزیزا‌نمان باز می‌دارد.

دلایل نشتی یا بی‌اختیاری ادرار در طول شب

همان‌طور که گفته شد، بدن ما در هنگام خواب ادرار کمتری تولید می‌کند. به این معنی که ادرار در طول شب، غلیظ‌تر و اسیدی‌تر است و همین موضوع می‌تواند مثانه حساس را تحریک کرده و باعث اسپاسم آن و در نتیجه بی‌اختیاری ادرار شود.عفونت مجاری ادراری، بارداری و افزایش سن در قهرمان‌های زندگی از جمله دلایل شایع ابتلا به بی‌اختیاری ادرار است که سبب بروز نشتی یا بی‌اختیاری ادرار در هر ساعتی از شبانه روز می‌شود. همچنین اگر به ضعف عضلات کف لگن مبتلا هستیم، مصرف بیش از اندازه مایعات یا نوشیدن مایعات چند ساعت قبل از خواب، احتمال بروز نشتی ادرار در طول شب را افزایش می‌دهد. همچنین در صورتی که به مثانه بیش فعال دچار هستیم، تکرر ادرار می‌تواند سبب مراجعه مداوم به سرویس بهداشتی شده و در صورت انقباض غیر ارادی عضلات مثانه، باعث بروز بی‌اختیاری ادرار شبانه و مرطوب شدن تختخواب‌مان شود.

راهکارهایی برای کنترل بی‌اختیاری ادرار در طول خواب شبانه

با رعایت برخی نکات ساده، می‌توانیم از نشت و بی‌اختیاری ادرار در شب جلوگیری کنیم:

عدم مصرف مایعات قبل از خواب

از نوشیدن هرگونه نوشیدنی، از جمله آب، پس از زمان معینی در شب خودداری کنیم. در واقع عدم نوشیدن مایعات از ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب در جلوگیری از نشتی ادرار شبانه بسیار موثر است. البته دقت کنیم که مصرف آب در طول روز را محدود نکنیم چرا که مصرف به اندازه مایعات نقش مهمی در تضمین سلامت‌مان ایفا می‌کند.

مراجعه به سرویس بهداشتی

بهتر است دو بار قبل از خواب، مثانه خود را خالی کنیم. مراجعه به سرویس بهداشتی یکبار قبل از مسواک زدن و یکبار دیگر بلافاصله پس از آن بسیار مفید خواهد بود، زیرا ادراری که اولین بار دفع نشده است، در دومین تلاش دفع خواهد شد.

استفاده از پوشینه مناسب

برای جلوگیری از مرطوب شدن تخت خواب و لباس‌ها، می‌توانیم از پوشینه‌ بزرگسال کمک بگیریم. پوشینه‌ مناسب، با جذب ادرار و جلوگیری از مرطوب شدن لباس‌ها و تخت‌خوابمان، به ما کمک کند تا خواب راحت‌تری داشته باشیم.در انتخاب پوشینه، باید به سطح بی‌اختیاری ادرار خود توجه‌ ویژه‌ای داشته باشیم. در صورت ابتلا به سطح شدید بی‌اختیاری ادرار، پوشینه چسبی و در درجات خفیف تا متوسط بی‌اختیاری ادرار می‌توانیم از پوشینه شورتی ایزی لایف استفاده کنیم. از مزایای پوشینه شورتی ایزی لایف می‌توان به لایه‌های تنفسی برای عبور جریان هوا اشاره کرد که باعث تنفس پوست و حفظ سلامتی آن خواهد شد. همچنین سایر ویژگی‌های ایزی لایف شورتی مانند محافظت در برابر نشتی و جذب بالای مایعات باعث می‌شود در زمان خواب احساس بدی نداشته باشیم و به راحتی به خواب خود ادامه دهیم.

سخن پایانی

عدم کنترل نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار در طول شب، از کیفیت خواب ما کاسته و چرخه خواب‌مان را مختل می‌کند. برای جلوگیری از این موضوع و مدیریت صحیح بی‌اختیاری ادرار در طول شب، می‌توانیم از پوشینه‌ بزرگسال مناسب کمک بگیریم. در صورتی که سطح بی‌اختیاری ادرار ما در بازه‌ی خفیف تا متوسط قرار می‌گیرد، پوشینه شورتی ایزی لایف انتخاب مناسبی خواهد بود. برای اطلاع از سطح بی‌اختیاری ادرار در خود یا عزیزانمان به پرسشنامه تعیین سطح بی‌اختیاری ادرار در وب‌سایت ایزی لایف مراجعه کنیم.
نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*