تکنیک‌های رفتاری برای جلوگیری از پیشروی بی اختیاری ادرار

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

تکنیک‌های رفتاری برای جلوگیری از پیشروی بی اختیاری ادرار

چند تکنیک رفتاری ساده و کاربردی می‌تواند توانایی شما را در کنترل دفع ادرار افزایش دهد:
  • بازآموزی مثانه: سعی کنید هر زمان که احساس نیاز فوری به دفع ادرار داشتید، ۱۰ دقیقه آن را نگه دارید؛ می‌توانید این کار را با زمان کوتاه‌تری شروع کنید و کم‌کم آن را طولانی‌تر کنید.
  • دفع دوباره: پس از دفع ادرار، چند دقیقه صبر و دوباره تلاش کنید. این کار، مثانه را تمرین می‌دهد تا ادرار را کامل‌تر تخلیه کند و از بی‌اختیاری سرریزی پرهیز شود.
  • دفع برنامه‌ریزی‌شده: به‌جای این که تا زمان احساس نیاز به دفع صبر کنید، خودتان هر ۲ تا ۴ ساعت یک بار دفع ادرار داشته باشید تا بدن‌تان به این نظم عادت کند.
ضمنا تمرینات کِگِل هم که در بخش‌های دیگر وب‌سایت ما معرفی شده‌اند، بسیار به کمک شما می‌آیند تا کنترل بهتری روی دفع ادرارتان داشته باشد.در کنار تکنیک‌های رفتاریِ گفته‌شده، دو اقدام زیر نیز می‌تواند به‌علاوه مشکلات بی اختیاری ادرار را کاهش دهد:
  • مدیریت مصرف مایعات: به میزان مایعاتی که در روز می‌نوشید و نسبت آن با دفعات دفع ادرار توجه کنید تا بتوانید تعادل مناسبی بین آن‌ها برقرار کنید و دفع خود را بیش‌تر در اختیار داشته باشید.
  • مصرف ویتامین D کافی: تحقیقات نشان داده که سطح بالای ویتامین D، ریسک بی‌­اختیاری را کاهش می‌دهد. هم‌چنین برای سلامتی بیش‌تر روزی ۲۰ دقیقه خود را در معرض آفتاب قرار دهید.
نظرات کاربران
فتانه ملکیان
پاسخ

با سلام و احترام، من حدود ۵/۲ ماه پیش زایمان داشتم و از بعد زایمان، نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار و نشتی ادرار دارم. اما مشکل اینجاست که با گذشت این زمان زیاد همچنان این نشانه‌ها وجود دارند و گاهی حس می‌کنم بیشتر از قبل شدند. یکی از دوستانم تزریق کلاژن رو پیشنهاد کردند. می‌خواستم نظر شما هم بدونم. اگر راهنمایی کنید ممنون می‌شم.


    ایزی لایف
    پاسخ

    همراه عزیز سلام، بروز بی‌اختیاری ادرار در دوران پس از زایمان یک امر کاملا طبیعی هست و بدن برخی از افراد نیاز به گذشت زمان و صبر بیشتری برای بازگشت به حالت پیش از بارداری دارد اما از آنجایی که زایمان یکی از دلایل رایج بی‌اختیاری ادرار در بانوان هست، بهتر است برای بررسی دقیق‌تر به متخصص زنان و متخصص اورولوژی مراجعه کنید تا با تشخیص حرفه‌ای این عزیزان، این شرایط تحت کنترل قرار بگیرد. برای شما، کودک دلبند و سایر اعضای خانوده‌تان آرزوی سلامتی داریم.


ثبت نظر

نام*

ایمیل*