استحمام قهرمان زندگی ما

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

استحمام قهرمان زندگی ما (حمام تر)

مشاهده ویدئوی آموزشی استحمام قهرمان زندگی ما


یاری رساندن به قهرمان زندگی‌تان برای برخی فعالیت‌های روزانه مثل بهداشت شخصی مساله‌ی حساسی است چون می‌تواند باعث ایجاد احساس شرم و خجالت یا آسیب‌پذیری در او شود. بنابراین با او با احترام، شکیبایی و ملایمت رفتار کنید.

پیش از هر کاری به یاد داشته باشید:

  • به هیچ وجه عجله نکنید
  • محیطی مطمئن و ایمن فراهم کنید
  • بگذارید قهرمان‌تان استقلال کافی داشته باشد
  • درباره‌ی تمام مراحلی که انجام می‌دهید صحبت کنید
  • کارهایی را که باید قهرمان‌تان انجام دهد به او بگویید و نشان‌اش دهید

استحمام قهرمان خود را می‌توانید به سه روش انجام دهید: ۱) استفاده از دوش؛ ۲) استفاده از وان؛ و ۳) استفاده از اسفنج شست‌وشو.

فراموش نکنید که حتما حمام شما به دستگیره‌ی کمکی دیواری، دوش متحرک و صندلی حمام مجهز باشد تا احتمال افتادن در حمام به حداقل برسد و فرآیند استحمام ساده‌تر شود. اول از همه، تمام وسایلی را که نیاز دارید آماده کنید. سپس مطمئن شوید که محل حمام خشک، گرم و ایمن است و هیچ شیئ و وسیله‌ی اضافی در مسیر حرکت قهرمان‌تان قرار ندارد. بیرون محل دوش یا وان یک زیرانداز حوله‌ای بیندازید و یک زیرانداز ضد اصطکاک هم کف وان یا زیر دوش قرار دهید.

برای دوش گرفتن، از آب گرم با فشار ملایم استفاده کنید و اگر قهرمان‌تان خجالت می‌کشد، یک حوله‌ی بزرگ دور بدن اون بپیچید. از او بخواهید که روی صندلی بنشیند یا از دستگیره‌ی دیواری استفاده کند. هنگام شست‌وشوی سر بهتر است که او به حالت نشسته باشد. اگر برای او میسر است، اجازه دهید خودش دوش را به دست بگیرد. مطمئن شوید که تمام سطح پوست شسته شده است.

پس از حمام، به او کمک کنید تا پای خود را روی زیرانداز بگذارد و صبر کنید تا کاملا خارج شود و سپس شیر آب را ببندید. اجازه دهید روی یک صندلی در همان نزدیکی یا حتا روی توالت فرنگی بنشیند و سپس او را با حوله و سشوار به آرامی خشک کنید.

اگر قهرمان‌تان حوصله‌ی دوش گرفتن روزانه ندارد یا نگران پا گذاشتن به وان است، استفاده از اسفنج یا حوله‌ی شست‌وشو راه حل سریع‌تر و بهتری است. اسفنج را در یک ظرف آب گرم فرو ببرید و سپس اندکی شامپو روی آن بریزید و در حالی که او روی صندلی نشسته است، بدن‌اش را از بالا به پایین شست‌وشو دهید. بگذارید تا جایی که می‌تواند خودش این کار را انجام دهید و در صورت نیاز، شما او را راهنمایی کنید. سپس با یک حوله‌ی تمیز که با آب گرم خیس شده است، بدن او را پاک کنید.

یک لوسیون مناسب پس از حمام، هم مانع از خشکی پوست می‌شود و هم احساس خوشایندی به قهرمان شما می‌بخشد.

برای شست‌وشوی قهرمان زندگی‌تان وقت بگذارید. اگر او با شما همکاری نمی‌کند، از ادامه‌ی کار دست بکشید، ده دقیقه (یا حتا اگر لازم است یک روز کامل) صبر کنید و دوباره دست به کار شوید. یادتان باشد که صبوری و پذیرش رمز هر مراقبتی است. جهت یادگیری مراقبت بهتر از این عزیزان به وب‌سایت ایزی لایف مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*