ورزش‌های مناسب برای حفظ سلامت مراقبان

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

ورزش‌های مناسب برای حفظ سلامت مراقبان

به نظر می‌رسد وقتی که از قهرمان زندگی‌مان مراقبت می‌کنیم دیگر زمانی برای انجام کارهای دیگر نداریم و تمام انرژی و حواسمان را صرف مراقبت از سالمند خود می‌کنیم؛ و حتی اگر برای انجام سایر کارها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم معمولا در شرایط خاص مراقبت، ورزش از اولویت‌های آخر خواهد بود. غافل از اینکه ورزش می‌تواند نجات‌بخش باشد، انرژی از دست رفته‌مان را احیا کند، از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده و به خواب عمیق‌مان نیز کمک کند. همچنین ممکن است ورزش را به عنوان فعالیتی در نظر بگیریم که نیاز به باشگاه رفتن دارد و مستلزم تهیه وسایل، صرف هزینه و وقت زیاد است. همه این عوامل در کنار مسئولیت سنگین مراقبت از قهرمان زندگی، ما را از ورزش کردن دلسرد می‌‌کند. در حالیکه با برنامه‌ریزی مناسب‌تر و تداوم در انجام آن بدون آنکه نیاز به صرف هزینه زیاد داشته باشیم، نه تنها تناسب اندام خودمان را حفظ می‌کنیم بلکه می‌توانیم در طول روز، شادتر، پرانرژی‌تر و خستگی‌ناپذیرتر باشیم. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم این است که بدانیم انجام این تمرینات ورزشی صرفا برای حفظ سلامتی جسمی و نشاط روحی ماست، نه مسئولیتی سنگین. در واقع اگر به چشم تفریح به ورزش نگاه کنیم کاری بسیار نشاط آور و شاد خواهد بود که کمک می‌کند در طول هفته چند ساعت را به خودمان اختصاص دهیم.

راه‌های برای لذت بردن از ورزش

همراه شدن با یک دوست

همه ما دوستی داریم که بمب انرژی است و خستگی‌ناپذیر، می‌توانیم زمان فعالیت ورزشی‌مان را با او هماهنگ کنیم. این کار باعث می‌شود نه تنها برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنیم، بلکه در کنار یک دوست پرانژری و بانشاط از انجام آن لذت ببریم.

ورزش‌های گروهی

ورزش‌های گروهی به ما، به عنوان مراقب این فرصت را می‌دهد تا با افراد جدید آشنا شویم و از آن‌ها نیرو و انگیزه بگیریم. پارک‌های محلی، مراکز ورزشی و اجتماعی معمولا برنامه‌های ورزشی گروهی با قیمت مناسب ارائه می دهند، فعالیت‌های ورزشی مانند یوگا، ورزش‌های هوازی و کلاس‌های ورزش در آب. تمام این‌ها روش‌های کم‌هزینه و نشاط‌آور برای افزایش انعطاف‌پذیری بدن، تقویت ماهیچه‌ها، حفظ سلامتی، آرامش و نشاط روحیه‌ی ماست.

ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی

با ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی ورزشی نه تنها ورزش جدید را با اصول مختص به آن یاد می‌گیریم بلکه انجام مداوم آن موجب کالری‌سوزی و حفظ تناسب اندام هم می‌شود. انجام این فعالیت در عین نشاط‌آور بودن، لذت بخش و خوشایند هست و مهارت جدیدی هم به مهارت‌های قبلی ما اضافه می‌کند.

حرکات موزون یا رقص

رقصیدن یک روش عالی برای افزایش استقامت و تعادل حرکتی بدن است؛ همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم گردش خون و تقویت قلب می‌شود. انجام حرکات موزون و رقص به‌طور منظم نه تنها لذت‌بخش و نشاط‌آور است بلکه بدن را همواره منعطف و سرحال نگه می‌دارد.

گذران زمان با کودکان

کودکان معمولا منبع انرژی، نشاط و شادی هستند. آن‌ها را از گوشی‌های همراه جدا کنید، تیم والیبال، بسکتبال و حتی بازی وسطی تشکیل داده و جلسات منظم تمرین و مسابقات هفتگی ترتیب بدهید. برای تشویق آن‌ها می‌توانید جایزه تعیین کنید و در پایان هر مسابقه به برندگان اهدا کنید. می‌توانید از منبع تمام‌نشدنی انرژی کودکان برای حفظ روحیه و نشاط آن‌ها و خودتان استفاده کنید.

بازی ‌های ویدئویی

نشستن و تماشای تلویزیون ورزش حساب نمی‌شود اما اگر با استفاده از آن بتوانیم بازی‌های ویدیویی انجام دهیم از ساده‌ترین و در عین حال نشاط‌آورترین فعالیت‌های ورزشی خواهد بود. مثلا انجام بازی ورزش‌های ویدیویی تنیس، بوکس و غیره . ما می‌توانیم با تبدیل کوچکترین موقعیت‌ها به فرصت روحیه خودمان را حفظ کنیم و با نشاط و پرانرژی باشیم.

سخن پایانی

گاهی چنان در مراقبت از قهرمان زندگی‌مان غرق می‌شویم که به طور کلی خودمان را از یاد می بریم. غافل از اینکه اولین شرط برای مراقبت از قهرمان زندگی‌مان به نحو احسن، حفظ روحیه و تقویت سلامتی خودمان است. چرا که قهرمان زندگی برای رتق و فتق امور روزمره‌اش وابسته به ماست و ضعف ما به معنای خلل در رسیدگی به امور آن‌هاست. به همین دلیل حفظ سلامت بدنی و نشاط روحی خودمان از مهم‌ترین وظایف ماست و ورزش حتی در ساده‌ترین شکل آن از بهترین راه‌ها برای این مساله است. یوگا یکی از تمرینات ورزشی سودمند برای مراقبان است. برای اطلاعات بیشتر مقاله فواید یوگا برای سلامتی مراقبان را در سایت ایزی لایف مطالعه کنیم.

نظرات کاربران

ثبت نظر

نام*

ایمیل*