نکاتی برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار در تابستان

مدیریت بی‌اختیاری ادرار در تابستان چالشی است که افراد دچار این عارضه بیش از پیش با آن روبرو می‌شوند؛ عرق سوز شدن و احساس گرمای زیاد در حین استفاده از پوشینه و دسترسی محدود به سرویس بهداشتی در طول سفر‌های تابستانی از جمله این چالش‌هاست.

اما با وجود بی‌اختیاری ادرار، در روزهای گرم سال نیز می‌توان از تفریحات خارج از خانه و آفتاب دلچسب تابستانی لذت برد. در این مقاله از وبسایت ایزی‌لایف با ما همراه باشید تا باهم نکاتی ساده برای حفظ سرزندگی در فصل تابستان را بخوانیم:

۱- رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم

یکی از ساده‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار در هر فصلی (نه فقط تابستان) تمرکز بر تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی است.

حال که صحبت از سبک زندگی سالم است، باید بدانید که افرادی که دچار اضافه وزن هستند، نسبت به دیگر افراد با وزن متعادل فشار بیشتری بر مثانه‌شان وارد می‌شود و به همین دلیل هم بیشتر در معرض ابتلا به بی‌اختیاری ادرار استرسی هستند. بنابراین یک رژیم غذایی مناسب همراه با تمرینات ورزشی منظم می‌تواند به حفظ وزن سالم و به دنبال آن مدیریت عارضه بی‌اختیاری ادرار کمک کند.

خوشبختانه، تابستان فصل میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگی است که دست همه را در انتخاب مفیدترین آن‌ها باز می‌گذارد. افراد دچار عارضه بی‌اختیاری ادرار می‌توانند از خوراکی‌هایی مانند هندوانه، گیلاس، هلو، تمشک، لوبیا، ذرت و نخود فرنگی استفاده کنند.

همچنین فراموش نکنیم که برای جلوگیری از یبوست، فیبر را در رژیم غذایی خود داشته باشیم و برای جلوگیری از تحریک مثانه، از مصرف زیاد قند و غذاهای سرخ‌شده بپرهیزیم.

مصرف فیبر چه ارتباطی با بی‌اختیاری ادرار دارد؟

با کاهش میزان فیبر در بدن، سیستم گوارشی بدن دچار اختلال شده و ممکن است دچار یبوست شوید. یبوست با وارد کردن فشار مضاعف به مثانه، عضلات کف لگن را تضعیف می‌کند. به مرور زمان بدن توانایی کنترل مثانه خود را از دست می‌دهد و بی‌اختیاری ادرار اتفاق می‌افتد.

علاوه بر آن مصرف فیبر بر کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سرطان نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اینکه بدانید در طول روز چه مقدار فیبر بخورید، با پزشک خود مشورت کنید تا بر اساس آناتومی بدن، سن و شرایط پزشکی، مقدار مصرفی مناسب را به شما بگوید.

۲-نوشیدن آب کافی

افرادی که دچار بی‌اختیاری ادرار هستند، ممکن است نوشیدن آب زیاد برای‌شان غیر منطقی به نظر برسد. اما خوب است بدانید که یکی از بدترین کارهایی که این افراد می‌توانند برای سلامتی خود انجام دهند، پرهیز از نوشیدن آب کافی برای پیشگیری از پر شدن مثانه و بروز نشتی ادرار است.

به خصوص در روزهای گرم تابستان، نمی‌توان هیچ جایگزین مناسبی به اندازه آب برای هیدراته نگه داشتن بدن پیدا کرد. چرا که استفاده از نوشیدنی‌های الکلی یا کافئین‌دار مانند قهوه، چای ، نوشابه و الکل باعث تحریک مثانه شده و مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود.

شما می‌توانید به جای اینکه مقدار زیادی آب در یک زمان بنوشید و فشار زیادی به مثانه وارد کنید، به طور مکرر در طول روز و به فواصل زمانی مشخص آب بنوشید و نگذارید بدن‌تان از حالت هیدراته خارج شود.

۳-پرهیز از مصرف دخانیات

مصرف سیگار و دخانیات، به خودی خود باعث تشدید بی‌اختیاری ادرار می‌شود. همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار ممکن است منجر به مشکلات تنفسی، سرفه یا عطسه شده و با افزایش فشار به روی بدن و مثانه، نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار را تشدید کند.

۴-انتخاب لباس زیر بهداشتی بزرگسال ایزی‌لایف

اگرچه در تابستان پوشیدن لباس‌های نازک با رنگ روشن محبوب‌تر است اما بسیاری از افراد دارای بی‌اختیاری ادرار به دلیل ترس و نگرانی از بروز نشتی ادرار و مشخص شدن آن از روی لباس، لباس‌های تیره رنگ و ضخیم را ترجیح می‌دهند. خبر خوب این است که استفاده از لباس زیر بهداشتی بزرگسال این نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد.

طراحی آناتومیک (متناسب با فرم بدن) در لباس زیر بهداشتی بزرگسال ایزی لایف باعث می‌شود پوشینه به طور کامل روی بدن فیکس شده و جا به جا نشود. در نتیجه احتمال بروز نشتی و مشخص شدن لباس زیر بهداشتی بزرگسال از روی لباس تا حد زیادی کم می‌شود. همچنین وجود لایه محافظ عمودی دور پا ویژگی دیگری است که احتمال نشتی را به حداقل می‌رساند.

لباس زیر بهداشتی بزرگسال ایزی‌لایف (پوشینه شورتی ایزی‌لایف) نسبت به مدل چسبی ضخامت کمتری داشته و شبیه به لباس زیر است بنابرابن می‌توان بدون نگرانی از دیده شدن محصول از روی لباس آن را انتخاب و استفاده کرد. اگر در صورت استفاده از پوشینه شورتی ایزی لایف، همچنان نگرانی‌های فوق را داریذ، می‌توانید برای اطمینان خاطر بیشتر از دامن یا شلوارهای گشادتر استفاده کنید.

این محصول برای افراد فعالی که به سفر می‌روند یا زمان زیادی را در خارج از خانه می‌گذرانند، مناسب‌تر است. پوشینه شورتی ایزی‌لایف با جذب بالا و تحرک راحت در انجام تفریحات تابستانی تداخلی ایجاد نکرده و با وجود لایه‌های تنفسی در فصل تابستان از پوست محافظت می‌کند.

۵-آمادگی برای سفرهای تابستانی

پیش از رفتن به تعطیلات تابستانی، با تهیه لیستی از لوازم مورد نیاز و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم می‌توان استرس در خصوص نشتی ادرار را کاهش داد. اگر دچار بی اختیاری ادرار هستید و قصد رانندگی در مسیرهای طولانی را دارید بهتر است هر دو ساعت یکبار، زمانی را برای رفتن به سرویس بهداشتی در نظر بگیرید. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، برای دسترسی راحت به سرویس بهداشتی، صندلی نزدیک به راهرو را انتخاب کنید. پوشینه بزرگسال، دستمال مرطوب، لباس اضافی و کیسه پلاستیکی برای دور ریختن پوشینه مصرف شده لوازمی است که باید در طول سفر همراه خود داشته باشید.

سخن پایانی

گرمای هوا در فصل تابستان می‌تواند شرایط را برای فرد مبتلا به بی‌اختیاری ادرار کمی دشوار کند، با این حال با رعایت نکاتی ساده و استفاده از محصولات مناسب، می‌توان مشکلات را مدیریت کرده و روزهاى تابستانى را همراه با سرزندگی تجربه کرد. لباس زیر بهداشتی بزرگسال ایزی لایف که از مدل چسبی نازک‌تر است، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی چون تحرک راحت و جذب بالا است که آن را برای تابستان مناسب‌تر می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این محصول، بلاگ ویژگی‌های پوشینه شورتی در وب‌سایت ایزی لایف را بخوانید.

نظرات کاربران

ثبت نظر

خروج از ناحیه کاربری؟


رفتن به نوار ابزار