آشنایی با نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار

سایز فونت مناسب خودتان را انتخاب کنید

آشنایی با نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار

مشاهده ویدئوی آموزشی آشنایی با نشانه های بی اختیاری ادرار


ما در این وب‌سایت به جنبه‌های مختلف بی‌اختیاری ادرار و شیوه‌های مواجهه با آن می‌پردازیم، اما شاید این سوال مطرح شود که بی‌اختیاری ادرار دقیقا چیست و چطور می‌توان تشخیص داد که شما یا قهرمان زندگی‌تان دچار آن شده‌اید؟

نشانه­‌های بی‌اختیاری ادرار یا مثانه‌ی بیش فعال، از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می‌تواند به شکل‌های زیر بروز پیدا کند:

  • نیاز مکرر به دفع ادرار (بیش از 8 بار در روز)
  • نیاز فوری به دفع ادرار
  • نشت ادرار مکرر و مداوم بدون احساس نیاز فوری
  • نشت ادرار به‌طور ناگهانی و عدم احساس نیاز به توقف آن
  • بیدار شدن دو یا چند باره در طول شب برای دفع ادرار
  • مرطوب کردن رختخواب
  • نشت ادرار در زمان خندیدن، سرفه کردن، عطسه کردن و حرکت‌های سنگین بدنی

لازم است که در صورت مواجه شدن با هر کدام از این نشانه‌ها از یک پزشک مشورت بگیرید.

بی‌اختیاری ادرار می‌تواند دردسر و ناراحتی زیادی به همراه داشته باشد، فعالیت­های روزانه و بهنجار را مختل کند و شما یا قهرمان‌تان را از انجام فعالیت‌­های لذت‌بخش باز دارد و به‌طور خلاصه، اثرات ناخوشایندی بر کیفیت زندگی بگذارد. متاسفانه خیلی‌ها به دلیل شرم و خجالت، یا به دلیل این که فکر می­کنند کاری از آن‌ها برنمی‌آید، دست روی دست می‌گذارند و قدمی برای رهایی از این گرفتاری برنمی‌دارند و حتا آن را کتمان می­کنند؛ در حالی که با درک بهتر این مساله و راهکارهایی که برای آن وجود دارد (و در مقاله‌های دیگر معرفی شده)، می‌توان کاری کرد که بی‌اختیاری اختلالی در روند زندگی روزانه ایجاد نکند.

نظرات کاربران
سحر بابایی
پاسخ

سلام من یک دختر جوان ۲۵ ساله هستم و گاهی وقتی می‌خندم یا عطسه می‌کنم، نشتی ادرار دارم که فکر می‌کردم طبیعیه و برای همه اتفاق میوفته اما الان که نشانه‌های بی‌اختیاری ادرار رو خوندم نگران شدم. آیا من بی‌اختیاری دارم؟ اگر بله چی ‌کار باید بکنم؟


    ایزی لایف
    پاسخ

    همراه عزیز سلام، با وجود اینکه در سن شما احتمال ابتلا به بی‌اختیاری ادرار کم هست، اما نشانه‌هایی که به آن اشاره کردین، شباهت زیادی به نشانه‌های بی‌اختیاری استرسی دارند. به همین خاطر بهتر است برای پیگیری بیشتر و بررسی دقیق‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. همچنین در قسمت راهکارهای کنترلی وب سایت ایزی لایف می‌توانید مطالب مرتبط با بی‌اختیاری ادرار و راهکار‌های مدیریت و کنترل آن را مطالعه کنید.


ثبت نظر

نام*

ایمیل*